Hannibal 2 - recenze úvodního dílu

Po delší pauze a spekulacích, že se pokračovat nebude, se na obrazovky vrací morbidní seriál Hannibal. První epizoda druhé série zatím nasadila velmi mírné tempo.

NBC seriálem Hannibal navázala na úspěšné krvavé show se sympatickými antihrdiny, dokonce nabídla hrdinu natolik rozporuplného, že se mu jen tak někdo nevyrovná. Geniální psychopat Hannibal Lecter si pohrává s FBI, přátelům servíruje pokrmy z těl svých obětí a vyšetřovatele Willa Grahama nechá za své zločiny bez mrknutí oka zavřít. Ačkoliv Hannibalovy motivy vycházejí z jeho temné psýchy a je nemožné jeho činy jakkoliv ospravedlnit, zůstává díky svému charismatickému představiteli Madsi Mikkelsenovi postavou sympatickou. Divák se tak ocitá ve zvláštní pozici, sympatizuje s psychopatickým kanibalem a jeho precizní kulinářské umění, detailně nasnímané a ukazované v úžasných zpomalených záběrech, musí prostě obdivovat.

První epizoda druhé řady s názvem Kaiseki začíná flashforwardem, kdy je Jack Crawford napaden Hannibalem. Scéna končí v nejvypjatějším okamžiku a vrací se o dvanáct týdnů zpět, kdy je ještě Hannibal (téměř) mimo podezření. První série vyvrcholila Willovým odhalením Hannibalových zločinů, ve vězení se však díky Hannibalově důmyslné hypnóze a podstrčeným důkazům ocitl Will, zatímco Hannibal noblesně odkráčel ze scény, aniž by vzbudil podezření. Will se vzpamatovává ze šoku a snaží se vzpomenout, jak to ve skutečnosti bylo s jeho domnělou účastí na vraždách a proč se v jeho útrobách ocitlo lidské ucho. Ve stejnou dobu začíná ve městě operovat sériový vrah a FBI si přizve jako konzultanta Hannibala Lectera, který tak zaujme Willovu pozici.

Epizoda Kaiseki se dále noří hluboko do Willovy narušené mysli, čemuž odpovídá i její forma. Objevují se podivné temné vize i uklidňující obrazy rybařícího Willa, přerušované drsnými fragmenty reality prolamující Hannibalovu hypnózu. Samotná kriminální zápletka s novým vrahem se zatím rozvíjí velmi pozvolna a tvoří pouze kulisu k psychologické hře Hannibala a Willa, jejichž očekávaná konfrontace proběhne nezvykle klidně.

Mads Mikkelsen je opět skvělý, stejně tak ve vedlejší roli oslňuje nestárnoucí Gillian Anderson. Laurence Fishburne, Caroline Dhavernas i samotný Hugh Dancy zůstávají poněkud ve stínu charismatického Mikkelsena, který na sebe v každé scéně strhává veškerou pozornost. Prozíravě obsazený temný kriminální seriál pokračuje ve své druhé a pravděpodobně i poslední řadě a nezbývá než se poddat Hannibalově kouzlu a doufat, že nám naservíruje samé delikatesy.

Michala Benešovská