Scream Queens - recenze

Očekávaný parodický seriál s prvky hororu od amerického Foxu se konečně probral k životu a solidně odstartoval. A jaké jsou Scream Queens? Nemají chybu!

Dlouho dopředu se o seriálu Scream Queens mluvilo zejména ve spojení s obsazením. A jak název napovídá, dominovat budou "královny křiku", tedy oblíbené ženské postavy z hororů. Zcela v souladu s tímto konceptem se rekrutovaly ty nejpovolanější, neboť roli dostala jedna z vůbec prvních "scream queens" Jamie Lee Curtis, následovaná aktuální hororovou elitou v čele s Emmou Roberts nebo Abigail Breslin. Za seriálem stojí tvůrci Ryan Murphy, Brad Falchuk a Ian Brennan, kteří společně pracovali na Glee, ale Murphy a Falchuk se podepsali samozřejmě také pod American Horror Story.

Děj Scream Queens je zasazen do prostředí americké univerzity, se kterou jsou neodmyslitelně spjaty podivné sesterské spolky a bratrstva. První událostí, ve které sestry Kappa prokážou svůj charakter, je party v roce 1995, kde jedna z členek "omylem" porodí a její družky ji nechají vykrvácet, když mají příliš na pilno s tancem na TLC (což byla v roce 1995 pravděpodobně opravdu populární kapela).

Čas poskočí o dvacet let kupředu a sesterstvo Kappa vede brilantně namyšlená Emma Roberts neboli Chanel, která pokračuje v trendu bezohledné krutovlády, kterou nastolily její předchůdkyně – obklopuje se naivními nohsledy, které nikdy neoslovuje jménem, šikanuje služebnou, udržuje podivně nevyvážený vztah se školním playboyem a věčně oponuje děkance Munch, kterou ztvárnila Jamie Lee Curtis. Okolo Chanel a sesterstva Kappa se dějí vůbec zajímavá dobrodružství – Chanel je přinucena přijmout do spolku "ošklivé" holky, včetně racionální a správňácké Grace, před zraky rekrutek "omylem" trýznivým způsobem zavraždí služebnou, nedlouho poté jsou maskovaným vrahem zabity dvě dívky z okolí Chanel a vražd začne narůstat, přičemž těla mizí neznámo kam…

Hororové seriály se těší vysoké sledovanosti a nadsázka s intenzivní komunikací s diváky prostřednictvím neustálých odkazů na "teen" stereotypy americké kinematografie zaujme. Svět Scream Queens není sofistikovanou parodickou reflexí, ale svou přepálenou nekorektností kombinovanou s gore scénami jde jistou cestou k úspěchu. Scream Queens zcela vědomě vsází na přepálené scény kombinující násilí s přidrzlým humorem. Sexismus, homofobie a rasismus v kulisách perfektní americké zlaté mládeže baví svou nestoudností a očekávatelnou tupostí.

Hodnocení: