Maloměsto s temnou minulostí pod diktátem maskovaného vraha, který ovládá veškerou chytrou elektroniku a výpočetní techniku, má nadlidskou sílu a dokáže snad být na dvou místech zároveň? Seriál se pokusil o komplexnější postavy a zamotanější příběh, který koncentruje všechny díly Cravenovy klasiky (třetí, nejslabší film, obzvláště). Vrah byl odmaskován, jeho motivy odhaleny a banalizovány, jak je dobrým zvykem, jeho tělo se po závěrečném souboji u samozřejmě jezera vypařilo.
Seriálový Vřískot nabídl sympatické postavy, dostatek krve a přehlídku cyklicky opakujících se stereotypů a klišé, na což se však nebál upozornit a obeznámenost publika využil ke svému prospěchu. Některé z přeživších postav, které "nakonec odveze sanitka", přesto veškerá svá tajemství nevyjevily.
Vodítek k vrahovi nabídli tvůrci bezpočet, ale přeci jen nebylo hledání vraha tím hlavním, čím seriál upoutal pozornost. Prostředí dospívajících táhne, láká a nabízí velké množství malých příběhů a osudů, které se dají rozpitvávat do nekonečna.
Emma odhalila pravdu o své rodině, odměnou ji bylo zjištění, že vlastně není o co stát, ale utvrzení, že její nový přítel není vrah (zatím) ji ke štěstí stačí. Will se dočkal jedné z nejpůsobivějších smrtí, Jake překvapivě přežil, Brooke se dozvěděla, že randit se staršími muži má své stinné stránky, s Audrey budeme mít co dočinění v další sérii a Noah zůstal panicem.
Seriálový Vřískot je recyklační záležitost, která významně žánr neposouvá, nehraje si s ním, ale své diváky dobře zná. Řemeslně zvládnutá, ale předvídatelná show vsadila na klasiku, kterou nemohla pokazit. Vřískot se usídlil v atraktivním univerzu, které funguje v každé generaci a netřeba zajeté schéma výrazně inovovat. Vraždy na střední škole jsou motivem, který utáhne klidně další sérii (vždycky se najde někdo, kdo touží vraha kopírovat a získat jeho slávu).