Fanoušci si filmové pokračování oblíbeného seriálu doslova vyškemrali. A jelikož se do veledíla žádnému studiu moc nechtělo, byla o finance nouze. Veronica Mars je ale zářným příkladem úspěšné crowdfundingové kampaně (jedná se o vůbec největší projekt, který se objevil na americkém kickstarteru). Fanoušci seriálu, tzv. Marshmallows, si za svou modlou stáli a projekt finančně zajistili výměnou za drobné roličky nebo jméno v titulcích, plakát, symbolickou tyčinku Mars či podobné benefity. Mezitím lidé z Warner Bros. ohromeni zájmem fanoušků, přislíbili pomoc s distribucí filmu. Brzy se vybralo přes pět miliónů dolarů a pompézní fanouškovský rozmar se mohl realizovat.
Scénáře a režie se ujal guru teen-seriálů Rob Thomas, který stvořil i seriálovou Veronicu Mars. Hlavní roli pochopitelně přijala Kristen Bell a k ní se připojili i další herci ze seriálu.
A zde to už přestává být pro diváka, který seriál nezná, jakkoliv zajímavé, protože postavy a jejich propletené vztahy jsou zpětně nastíněné ve dvou větách. Sice jsou postavy natolik šablonovité a hloupé, že se dá snadno přečíst, kdo je kdo, ale tyto figurky vytržené z kontextu mikroděje seriálové epizody působí ve filmu ploše, trapně, nepochopitelně, až nepatřičně. Jednání všech postav, včetně té hlavní, je naprosto nelogické až absurdní a naznačuje, že vlastně nikdy nikdo nevyroste z puberty a navěky zůstane malicherným středoškolákem plácajícím se od ničeho k ničemu.
Veronica Mars odmítá prestižní práci v New Yorku, oddaného přítele opouští a vrací se do Neptunu, aby pomohla své osudové lásce čelit obvinění z vraždy. Z ambiciózní a vzdělané mladé ženy se okamžitě stává maloměstská čmuchalka, ke které se připojují její staří známí, kteří se kupodivu také vlastně nehnuli z místa. Sporťák zůstal sporťákem a brány střední školy neopustil, někdejší šprtka a počítačová hackerka se nabourává do šerifova účtu, jako by šlo o nějakou dětskou kratochvíli, ex-člen motorkářského gangu se vrací na motorku a de facto odvrhuje ženu i malou dceru bez zásadního důvodu, přízemní iracionální školní mrcha je přízemní iracionální školní mrcha i po deseti letech a tak dále.
Se stopáží filmu jako by se otevřely možnosti pro přehršel motivů a dějových linií, které jsou prázdné a nesmyslné, nikam nevedou a nedočkají se rozřešení (osud motorkáře, zkorumpovaná policie, vražda policisty). Odbočky prakticky slouží jen k tomu, aby se mohli vynořit další lidé, kteří na film finančně přispěli, nebo se v seriálu v jeho slavné éře mihli a svůj životní sukces chtěli zopakovat.
Je až překvapivé, jak stupidní děj vlastně je, pro celovečerní film je zápletka naprosto neúnosná, a sledovat bizarní figurky pachtící se po nesoudržném fikčním světě je čiré utrpení. Nelze se ubránit otázce, zda byl i samotný seriál takto špatný a bezduchý.
Pro neznalce seriálu je Veronica Mars přímo odrazujícím počinem bez logiky, dynamiky a neexistuje jediný důvod, proč film přetrpět až k očekávatelnému hloupému finále.
Michala Benešovská